«Πρεμιέρα» έκαναν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 για τα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ), με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας .
Μία ομιλία, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην οποία θα αναφέρονται φαινόμενα παραβίασης των δικαιωμάτων της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή στον ιδιωτικό και δημόσιο βίο, καθώς επίσης και οι τρόποι με τους οποίους η νέα γενιά μπορεί να συμβάλει έμπρακτα στην επίτευξη της ισότητας των φύλων, κλήθηκαν να γράψουν οι υποψήφιοι σήμερα, Παρασκευή, στο πλαίσιο της εξέτασης του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (Γενικής Παιδείας).
Από τους υποψηφίους ζητήθηκε να υποστηρίξουν τεκμηριωμένα την άποψή τους, αξιοποιώντας τρία κείμενα αναφοράς: Ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Δικαιοσύνη: η ουσία της πολιτικής», του Σταύρου Τσακυράκη, καθηγητή της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένα πρόσφατο άρθρο της δημοσιογράφου Μαρίλιας Παπαθανασίου σχετικά με τον Φεμινισμό και τον Νεοφεμινισμό, καθώς επίσης και ένα απόσπασμα από το διήγημα «Μια φοβερή παρηγοριά», του λογοτέχνη Χρήστου Οικονόμου.
Επιπλέον, από τους υποψηφίους ζητήθηκε, μεταξύ άλλων, να κάνουν μία περίληψη του κειμένου του κ. Τσακυράκη και να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης των τριών προαναφερθέντων κειμένων.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Σύμφωνα με το συγγραφέα, η γυναίκα αντιμετωπιζόταν απαξιωτικά και ως εκ τούτου
αποκλειόταν από κάθε διάλογο περί ισότητας. Κυριαρχούσε η αντίληψη περί
κατωτερότητας και προορισμού των γυναικών αμιγώς για τεκνοποίηση και διαιώνιση του
ανθρώπινου είδους, γεγονός που δικαιολογεί τη νοσηρή συμπεριφορά σε βάρος τους·
συμπεριφορά η οποία αποτυπώνεται και στις σημερινές κοινωνίες με έντονα τα φαινόμενα
βίας και κακομεταχείρισης, παρά τη θεώρηση ότι πρόκειται για ποινικά διωκόμενα
αδικήματα.
Η ΕΚΘΕΣΗ
Σύμφωνα με το απόσπασμα, ο αφηγητής βιώνει έντονα το αίσθημα
της ντροπής και της απογοήτευσης λόγω της απώλειας της εργασίας του. Νιώθει
ντροπιασμένος που δεν μπορεί, τουλάχιστον στα μάτια του, να σταθεί αντάξιος των
συνθηκών που η κοινωνία ορίζει για ένα σωστό αντρικό πρότυπο.
Στη συνέχεια, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις εξετάσεις των μαθημάτων Προσανατολισμού, από τις 6 έως τις 12 Ιουνίου 2023.
Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ «πήραν τη σκυτάλη» από τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι εξετάστηκαν την Πέμπτη στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Αναλυτικά το πρόγραμμα για τα ΓΕΛ:
- Σήμερα 2 Ιουνίου: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας
- 6 Ιουνίου: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας)
- 8 Ιουνίου: Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)
- 12 Ιουνίου: Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)
Πρόγραμμα Πανελληνίων Εξετάσεων στα ΕΠΑΛ
Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, η πρώτη ημέρα των εξετάσεων ήταν χθες 1η Ιουνίου, στο μάθημα Γενικής Παιδείας, των Νέων Ελληνικών.
Θα ακολουθήσει η εξέταση του μαθήματος των Μαθηματικών (3 Ιουνίου) και οι υπόλοιπες ημέρες (7, 9, 10, 13, 15 και 16 Ιουνίου) θα αφορούν σε μαθήματα ειδικότητας.
Αναλυτικά το πρόγραμμα Πανελληνίων Εξετάσεων 2023 στα ΕΠΑΛ:
- Χθες Πέμπτη 1 Ιουνίου: Νέα Ελληνικά
- Σάββατο 3 Ιουνίου: Μαθηματικά (Άλγεβρα)
- Τετάρτη 7 Ιουνίου: Ανατομία- Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
- Παρασκευή, 9 Ιουνίου: Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
- Σάββατο 10 Ιουνίου: Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ), Στοιχεία Μηχανών
- Τρίτη 13 Ιουνίου: Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ, Ναυτικές Μηχανές
- Πέμπτη 15 Ιουνίου: Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ ΙΙ), Ψηφιακά Συστήματα
- Παρασκευή 16 Ιουνίου: Στοιχεία Ψύξης-Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών, Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων