Μετά από χρόνια αναμονής το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι πλέον πραγματικότητα ! Από το Σάββατο αποτελεί το κυρίαρχο θέμα συζήτησης για τους Θεσσαλονικείς (μετά όμως από την κακοκαιρία που άφησε πίσω καταστροφές ) . Οι πρώτοι συρμοί ξεκίνησαν το δρομολόγιό τους στις 14:34, (νωρίτερα ξεκίνησε τυπικά ο πρώτος με τον πρωθυπουργό, την ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου και υπουργικά στελέχη, μαζί με πολίτες) με την διαδρομή Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Ο κόσμος παρά την έντονη κακοκαιρία, πήγε να το δεί , να ταξιδέψει μαζί του! όμως είχαμε και προβλήματα. Σε τρεις σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα, στη Βενιζέλου, στο Πανεπιστήμιο και στην Παπάφη η οροφή έσταζε νερά, λόγω της έντονης βροχόπτωσης .
Και την δεύτερη ημέρα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης παρά τον άσχημο καιρό, χιλιάδες πολίτες, έκαναν το υπόγειο ταξίδι των 17 λεπτών, από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Οι περισσότεροι κατέβηκαν στη στάση «Αγίας Σοφίας» αλλά και της «Βενιζέλου» του εμβληματικού σταθμού, όπου υπάρχει αρχαιολογικς χώρος.
Σήμερα, το Μετρό θα παραμείνει ανοιχτό έως και τις 00.30.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει: 13 σύγχρονους Σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία, σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς.