Ι.Ν. Αγ. Σπυρίδωνος Πύργου: “Αφιέρωμα στους Τρείς Ιεράρχες” -Εορτή της Υπαπαντής

Α) ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΙΜΗΘΟΥΜΕ!”

 

Τρεις Ιεράρχες μας σοφοί, άγιοι διδάσκαλοί μας,  αστέρια είστε του ουρανού και φάροι εδώ στη γη μας!”.
Τρία μεγάλα αναστήματα!! Τρεις διάνοιες σπινθηροβόλες, Πανεπιστήμονες! Τρεις καρδιές ανδρείες, γενναίες, είναι οι Tρεις Ιεράρχες, οι προστάτες των Γραμμάτων και της Ελληνικής Παιδείας που τους γιορτάζουμε κάθε χρόνο 30 Ιανουαρίου, όλους μαζί. Το  1841  με διάταγμα  του  Όθωνα  στο  ανεξάρτητο  Ελληνικό κράτος,  καθιερώνεται  και  επισήμως  η  εορτή των  Τριών  Ιεραρχών  ως  εορτή  της  Παιδείας και  των  Γραμμάτων, ενώ  στα  1856  το  Υπουργείο  Εκκλησιαστικών και Δημοσίας εκπαιδεύσεως προσδιορίζει την 30η Ιανουαρίου ως εορτάσιμη ημέρα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.  Έτσι πλέον η  30η  Ιανουαρίου δεν είναι μια απλή ημέρα αργίας, αλλά  μια  ημέρα  γιορτής  της  Παιδείας  και των  Γραμμάτων,  είναι  η  μέρα  που τιμούμε  και  γιορτάζουμε  τους  τρεις  μεγάλους Πατέρες  της  Εκκλησίας  μας,  τον  Μεγάλο Βασίλειο,  τον  Γρηγόριο  τον  Θεολόγο  και  τον  Ιωάννη  τον  Χρυσόστομο.  Οι  τρεις αυτοί  μεγάλοι  Ιεράρχες  πέτυχαν  τον  συνδυασμό και  τη  σύνθεση  του  Οικουμενικού  Ελληνικού πνεύματος  με  το  κήρυγμα  της  Χριστιανικής αγάπης,  της  Αρχαίας  Ελληνικής  ή  αλλιώς κλασικής  παιδείας  με  τη  Χριστιανική  πίστη και παράδοση.Ο Μέγας Βασίλειος γεννήθηκε στη Νεοκαισάρεια του Πόντου το 330 μ.Χ. Μεγάλωσε και ανατράφηκε μέσα σε Xριστιανικό περιβάλλον, κάτω από τη φροντίδα της μητέρας του Εμμέλειας. ‘Οταν οι περίφημες σχολές της Καισάρειας δεν είχαν να του προσφέρουν τίποτα περισσότερο, ο Βασίλειος έφτασε στην ξακουστή Αθήνα. Τόση ήταν η φιλομάθειά του, που σπούδασε Ιατρική, Ρητορική, Αστρονομία, Γεωμετρία, Θεολογία. Περισσότερο όμως προόδευσε στην αρετή και τη Χριστιανική ζωή. Έτσι αρνήθηκε τη δόξα των ανθρώπων και τη φήμη του σοφού κι αφιερώθηκε στον Θεό. Έγινε ο γνωστός Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας, που έμεινε στην ιστορία ως Μέγας και ως Επίσκοπος της αγάπης, με τη γνωστή «Βασιλειάδα». Στο έργο αυτό της φιλανθρωπίας αφιέρωσε όλα του τα πλούτη και όλη του τη ζωή, μέχρι την κοίμησή του το 350 μ.Χ.Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ήταν φίλος και συσπουδαστής του Βασιλείου, συνομήλικός του. Σπούδασε κι έγινε κάτοχος όλης της γνωστής σοφίας. Γρήγορα όμως τ΄ άφησε όλα και αφοσιώθηκε στον Χριστό! Ως Επίσκοπος της Ναζιανζού και ως Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, πολέμησε με ευγλωττία και γενναιότητα όλες τις αιρέσεις και κράτησε την πίστη μας ανόθευτη. Για την προσφορά του στην ορθοδοξία ονομάστηκε «Θεολόγος» και είναι ο δεύτερος που παίρνει αυτόν τον «τίτλο» μετά τον ευαγγελιστή Ιωάννη. Λιγότερο γνωστό, αλλά αξιόλογο, είναι το ποιητικό του έργο, που σήμερα πολλοί το μελετούν και το θαυμάζουν.Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γεννήθηκε λίγο αργότερα, γύρω στο 350 μ.Χ., στην Αντιόχεια της Συρίας. Ο ξακουστός δάσκαλος Λιβάνιος τον προόριζε για διάδοχό του στην Αντιόχεια. Μα ο Ιωάννης προτίμησε να αφιερωθεί στον Θεό. Με φλογερά και δυνατά κηρύγματα έσπειρε το λόγο του Θεού σε πολλά μέρη αλλά και στην Κωνσταντινούπολη ως Πατριάρχης. Σε κάθε ομιλία του μαζευόταν πλήθος πολύ. Χάρη στην ευγλωττία του πήρε το όνομα Χρυσόστομος! Όμως οι εχθροί της αλήθειας, μεταξύ των οποίων και η Αυτοκράτειρα, την οποία έλεγχε για τις αδικίες της, τον έστειλαν στην εξορία τρεις φορές. Την Τρίτη φορά πέθανε από τις κακουχίες, δοξολογώντας τον Θεό!Η προσφορά των Τριών Ιεραρχών στην ανθρωπότητα είναι μοναδική. Θεμελίωσαν την Ορθοδοξία, γι΄ αυτό και τους λέμε Πατέρες! Μορφώθηκαν Ελληνικά και δίδαξαν Ελληνικά. Οι μεγάλοι σοφοί της εποχής μας αντλούν από την ανεξάντλητη σοφία τους. Είχαν χαρίσματα και πήραν φροντισμένη αγωγή από τα σπίτια τους και κυρίως από τις μητέρες τους, την Εμμέλεια, τη Νόνα και την Ανθούσα.

Όμως με τη δική τους επιμέλεια, τον κόπο και την προσπάθεια έγιναν μεγάλοι. Αγωνίστηκαν ασταμάτητα, προσευχήθηκαν αδιάκοπα και ασκήθηκαν στον αγώνα της αρετής. Έτσι έγιναν οι πρωταθλητές της ευσέβειας, της αρετής, της αγιότητας αλλά και των γραμμάτων και της σοφίας. Σε μία εποχή στην οποία τα πάντα εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, ας μην ξεχνούμε τα μηνύματα των Τριών Ιεραρχών και ας μην ξεχνούμε να συνδυάζουμε τη γνώση με την αρετή, την πρόοδο στην επιστήμη και την τεχνολογία με την αγάπη και τη φροντίδα για τον συνάνθρωπο, με την αλληλεγγύη και τη συμπαράσταση σε κάθε άνθρωπο που έχει ανάγκη η χρειάζεται βοήθεια. Γιατί η αληθινή γνώση είναι αυτή που μεταλαμπαδεύει το Φως του Χριστού!

 

Δυστυχώς στην εποχή μας η εορτή τους συνεχώς υποβαθμίζεται, και επιθυμία πολλών… είναι να καταργηθεί, οι εκδηλώσεις προς τιμήν τους είναι ελάχιστες κι αυτές τυπικές, τα ονόματά τους δύσκολα ακούγονται και τα πρόσωπά τους δεν προβάλλονται πλέον ως πρότυπα ζωής για μικρούς και μεγάλους. Αυτοί όμως παραμένουν μεγάλοι, δυνατοί, Άγιοι! Το παράδειγμά τους πάντοτε θα εμπνέει, το Φως τους θα λάμπει και η Προσευχή τους θα μας στηρίζει. Ας γίνουν πρότυπα Προσευχής για όλους μας με το εξαίρετο παράδειγμά τους. Ν αγαπήσουμε την Προσευχή και σ’ αυτή να καταφεύγουμε πάντοτε, και αυτή να είναι και η δική μας δύναμη και Ζωή! Ας ευχηθούμε αυτοί οι Τρεις «μέγιστοι φωστήρες» να μάς εμπνέουν ,να μας καθοδηγούν και να μας σκεπάζουν με τις πρεσβείες τους. Αμήν!

2

Β) ΓΙΑΤΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΤΙΣ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΟΡΤΗ;

 

Η αιτία για την εισαγωγή της εορτής των Τριών Ιεραρχών στην Εκκλησία είναι το εξής γεγονός: Κατά τους χρόνους της βασιλείας του Αλεξίου του Κομνηνού τον 11ο αιώνα, ο οποίος διαδέχτηκε στη βασιλική εξουσία τον Βοτανειάτη, έγινε στην Κωνσταντινούπολη φιλονικία ανάμεσα σε λόγιους και ενάρετους άνδρες. Άλλοι θεωρούσαν ανώτερο το Μέγα Βασίλειο, χαρακτηρίζοντας τον μεγαλοφυΐα και υπέροχη φυσιογνωμία, αφού με τις ομιλίες του ερεύνησε σε βάθος τη φύση των όντων, με τις αρετές του αμιλλούνταν με τους αγγέλους, δεν συγχωρούσε πρόχειρα και εύκολα τους αμαρτάνοντες και αφού κατά το ήθος ήταν σοβαρός και δεν είχε τίποτε το γήϊνο. Τον θείο Χρυσόστομο τον υποβίβαζαν, με την αιτιολογία ότι, σε αντίθεση προς τον Μέγα Βασίλειο, συγχωρούσε τους αμαρτάνοντες εύκολα, χωρίς τον επιβαλλόμενο έλεγχο. Άλλοι τοποθετούσαν ψηλά τον θείο Χρυσόστομο και τον θεωρούσαν ανώτερο από τον Μέγα Βασίλειο και τον Γρηγόριο με την αιτιολογία: ότι ήταν πιο συγκαταβατικός στις διδασκαλίες του, ότι με την ωραία και σαφή διατύπωση των νοημάτων και σκέψεων του καθοδηγούσε αποτελεσματικά τους ανθρώπους και τους προσέλκυε στη μετάνοια, ότι είχε συγγράψει πλήθος μελίρρυτους λόγους και ότι διακρινόταν για τη ρητορική του δεινότητα. Και τέλος άλλοι, προσκείμενοι στο Γρηγόριο το Θεολόγο, θεωρούσαν αυτόν ανώτερο από τους δύο άλλους, δηλαδή από τον Βασίλειο και τον Χρυσόστομο. Και τούτο, γιατί, όπως έλεγαν, με την κομψή και ποικιλμένη φράση του, καθώς επίσης τους βαθυστόχαστους λόγους του και το γοητευτικό και πλούσιο λεξιλόγιο του υπερέβη όλους τους ξακουστούς για την Ελληνική παιδεία και φιλοσοφική συγκρότηση και όλους τους διακρινόμενους για την Εκκλησιαστική παιδεία και Θεολογική κατάρτιση.Η φιλονικία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να διαιρεθούν τα πλήθη των Χριστιανών και άλλοι ονομάζονταν Ιωαννίτες, άλλοι Βασιλείτες και άλλοι Γρηγορίτες. Γύρω λοιπόν από τα ονόματα αυτά συνεχιζόταν η φιλονικία και κάθε ομάδα έμενε σταθερή στη θέση της. Μετά από χρόνια όμως εμφανίστηκαν οι μέγιστοι αυτοί Ιεράρχες, πρώτα καθένας χωριστά και στη συνέχεια και οι τρεις μαζί, στον Ιωάννη τον επίσκοπο της πόλεως Ευχαΐτων, κάποια ώρα που ερμήνευε Ιερά κείμενα. Ο Ιωάννης είχε μεγάλη θεολογική κατάρτιση αλλά και γνώση της Ελληνικής παιδείας, όπως φαίνεται από τα συγγράμματά του. Είχε φτάσει, επίσης, στο άκρο της ηθικής τελειότητας. Σήκω λοιπόν και δώσε εντολή στους φιλονικούντες να σταματήσουν τις έριδες και να παύσουν να χωρίζονται για εμάς. Γιατί εμείς και στην επίγεια ζωή που ήμασταν και στην ουράνια που μεταβήκαμε, φροντίζαμε και φροντίζουμε να ειρηνεύουμε και να οδηγούμε σε ομόνοια τον κόσμο. Και όρισε μία ημέρα να εορτάζεται από κοινού η μνήμη μας· και καθώς είναι χρέος σου, να ενεργήσεις να εισαχθεί η εορτή στην Εκκλησία και να συνταχθεί η σχετική ιερή ακολουθία. Ακόμη ένα χρέος σου είναι· να παραδώσεις στις μελλοντικές γενιές ότι εμείς είμαστε ένα για το Θεό. Βεβαίως και εμείς θα συμπράξουμε για τη σωτηρία εκείνων που θα εορτάζουν τη μνήμη μας, γιατί νομίζουμε πως έχουμε και εμείς κάποια παρρησία ενώπιον του Θεού. Αφού, λοιπόν, είπαν τα λόγια αυτά, φάνηκαν ότι πέταξαν προς τον ουρανό, καταλαμπόμενοι από ένα φως υπερκόσμιο και καλώντας ονομαστικά ο ένας τον άλλο.Εμφανίστηκαν λοιπόν στον Ιωάννη και εμφανίστηκαν στ’ αλήθεια, όχι σε όνειρο και του είπαν: «Εμείς, όπως βλέπεις, είμαστε ένα ενώπιον του Θεού και δεν υπάρχει καμιά αντίθεση ούτε αντιδικία ανάμεσα μας. Όμως, κάτω από τις ιδιαίτερες χρονικές συγκυρίες και περιστάσεις που βρέθηκε καθένας μας, κινούμενοι και καθοδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, γράψαμε σε συγγράμματα και με τον τρόπο του ο καθένας, διδασκαλίες που βοηθούν τους ανθρώπους να βρουν το δρόμο της σωτηρίας. Επίσης, τις βαθύτερες θείες αλήθειες, στις όποιες μπορέσαμε να διεισδύσουμε με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, τις συμπεριλάβαμε σε συγγράμματα που εκδώσαμε. Και ανάμεσα μας δεν υπάρχει ούτε πρώτος ούτε δεύτερος· αλλά, αν ειπείς τον ένα, συμπορεύονται δίπλα του και οι δύο άλλοι. Ύστερα από το θαυμαστό αυτό γεγονός, ο θείος εκείνος άνδρας, ο επίσκοπος Ευχαΐτων Ιωάννης, σηκώθηκε και έκαμε ό,τι του εισηγήθηκαν οι Άγιοι. Επέβαλε δηλαδή την ηρεμία και τη γαλήνη και στο πλήθος και στους φιλονικούντες λογίους και ενάρετους άνδρες (και αυτό έγινε εύκολα, γιατί ήταν ξακουστός για την αρετή του και τον σέβονταν) και εισήγαγε στην Εκκλησία την εορτή των Τριών Ιεραρχών, ώστε να εορτάζονται από κοινού και να δοξάζεται ο Θεός. Επειδή βρήκε ότι μέσα στον Ιανουάριο μήνα υπήρχαν εορτές και για τους τρεις αυτούς Αγίους, στη 1 Ιανουαρίου για το Μέγα Βασίλειο, στις 25 για τον θείο Γρηγόριο και στις 27 για τον θείο Χρυσόστομο, τους ένωσε και σε μια κοινή εορτή, στις 30 Ιανουαρίου, την οποία και στόλισε με κανόνες και τροπάρια και λόγους εγκωμιαστικούς, όπως τους ταίριαζε. Τα άσματα της ακολουθίας αυτής τα συνέθεσε ο Ιωάννης κατά νεύση και φωτισμό των τριών αγίων Ιεραρχών και έτσι όχι μόνον δεν υπολείπονται σε τίποτε από παρόμοια που έχουν σκοπό τον έπαινο Αγίων, άλλα είναι και ανώτερα από όλα αυτά·και θα είναι και ανώτερα από όσα μελλοντικά θα συνταχθούν.

Γ) ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ!

 

Τρεις Ιεράρχες θαυμαστοί, Χριστιανισμού πατέρες,που η ψυχή σας βρίσκεται στις ουρανίους σφαίρες,από ψηλά το βλέμμα σας, ρίξετε στο σχολειό μας,να είσαστε βοήθεια πάντοτε στο πλευρό μας.Φώτιζε Άγιε Βασίλειε πάντα φιλανθρωπία,παρηγοριά, ανακούφιση στην κάθε δυστυχία.Κι εσείς Θείε Γρηγόριε, Χρυσόστομε Ιωάννη,πλέξτε με τα λόγια σας παρηγοριάς στεφάνι.Στη σκέπη σας να έχετε τον κόσμο πέρα ως πέρα,τα ορφανά και τους φτωχούς, τη δύστυχη μητέρα.Τα ονόματά σας σήμερα σεμνά δοξολογούμε,στη σκέπη σας να είμαστε θερμά παρακαλούμε.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΗΛΕΙΑΣ κ’ ΩΛΕΝΗΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΠΥΡΓΟΥ Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ!

 

 

Μητέρα λέξη μαγική πολύτιμο πετράδι, ένα στολίδι της ψυχής και της ζωής το χάδι. Μητέρα μία φορά με γέννησες και δέκα σε παιδεύω, εκατό σε σκέπτομαι και χίλιες σε λατρεύω».
afisa
Την ημέρα που η Εκκλησία μας εορτάζει την Δεσποτική και Θεομητορική Εορτή της Υπαπαντής του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, η σκέψη και η Προσευχή μας στρέφονται προς το Σεμνό Πρόσωπο της Κυρίας Θεοτόκου της Μητέρας του Λυτρωτού και Μητέρας όλων των ανθρώπων! Αυτήν την ημέρα όμως από το 1929 έχει καθιερώσει ως εορτή η Ελληνορθόδοξη Παράδοσή μας, σαν σημείο αναφοράς για την Ελληνίδα Ορθόδοξη Μητέρα τιμώντας τους κόπους, τις θυσίες και την ανεκτίμητη προσφορά της στην Οικογένεια και την Κοινωνία μας. Τότε, η γιορτή της Μητέρας, είχε καθιερωθεί επίσημα να εορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου, ημέρα της Υπαπαντής του Σωτήρος Χριστού ημέρα προσφοράς στο Θεό, του Τεσσαρακονθήμερου Χριστού, από την Αγία Μητέρα Του, την Παναγία. Ήταν βεβαίως απόλυτα δικαιολογημένη η επιλογή της ημέρας αυτής ως ημερομηνία γιορτής της Μάνας, καθότι η Παναγία μας είναι η κατά χάριν Μητέρα όλων των Χριστιανών, αφού ο Χριστός είναι ο κατά χάριν αδελφός μας και αυτό διότι προσέλαβε την ανθρώπινη φύση για να την θεώσει και να μας καταστήσει συγκληρονόμους της Βασιλείας του Θεού!Το γεγονός και μόνο, ότι κάθε νέα Χριστιανή μητέρα, σαράντα ημέρες μετά την γέννηση του παιδιού της, το πηγαίνει στην Εκκλησία για να το προσφέρει στο Θεό και η ίδια να πάρει την ευχή, αποδεικνύει την σταθερή πεποίθηση ότι αυτή είναι η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη και ενέργεια. Συνεπώς ο συνεορτασμός κάθε Ορθοδόξου Χριστιανής μητέρας αυτή την ημέρα με τη Μάνα του Χριστού μας, της μεσίτριας προς τον φιλάνθρωπο Θεό, της γέφυρας της μετάγουσας από την γη στον ουρανό, καθίσταται ανάγκη έκφρασης τιμής και ευγνωμοσύνης. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τους μη Ορθόδοξους Χριστιανούς, οι οποίοι ρίχνουν πολύ εύκολα «νερό στο κρασί τους», αλλά και επιχειρούν με διάφορους τρόπους να μπαίνουν στην προσωπική ζωή των λαών (θρησκευτική, ιστορική, πολιτική). Η εορτή της Μητέρας, που εορτάζεται παγκοσμίως κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, οφείλεται στο αγώνα που έκανε στις αρχές του 20ου αιώνα μία δασκάλα, από την Φιλαδέλφεια, ονόματι Άννα Τζάρβις η οποία ζούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η Άννα Τζάρβις αγωνίστρια από πολύ νεαρή ηλικία, ήθελε να τιμάται αυτή την συγκεκριμένη ημέρα η μητέρα της, η οποία βοήθησε στην συμφιλίωση των Νοτίων και Βορείων μετά τον τραγικό εμφύλιο πόλεμο (1861-1865) που ήταν ο πλέον καταστροφικός πόλεμος που έζησε ποτέ το κράτος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και ταυτόχρονα ιστορικό γεγονός με σημαντικό αντίκτυπο στην αμερικανική κοινωνία και οικονομία. Το Κογκρέσο, το 1914 όρισε την συγκεκριμένη ημέρα ως εθνική εορτή και οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα το 1929 όπως προαναφέρθηκε, εορτάστηκε για πρώτη φορά η εορτή της Μητέρας στην Ελλάδα, όχι όμως την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου αλλά στις 2 Φεβρουαρίου, ώστε να συνδυαστεί με την Χριστιανική εορτή της Υπαπαντής, αφού αυτή την ημέρα έχουμε την πρώτη δημόσια εμφάνιση της Θεοτόκου ως Μητέρας! Δυστυχώς όμως την δεκαετία του 1960 η εορτή της Μητέρας στη χώρα μας, ακολούθησε τα Αμερικανικά πρότυπα και εορτάζεται πλέον τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου (μιμούμενοι τους Ευρωπαίους, αποκόπτοντας την Ιερή αυτή γιορτή από την Πίστη μας). Αν και πολλές χώρες έχουν δικές τους ημερομηνίες για την εορτή της Μητέρας, όπως και τους δικούς τους λόγους για να εορτάζουν μία τέτοια ημέρα, η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου έχει επικρατήσει διεθνώς. Εκείνο όμως το οποίο πρέπει να γνωρίζουμε είναι, ότι κανένας δεν μπορεί να μας επιβάλει κάτι, αν εμείς δεν το θελήσουμε κι αν η ζωή μας είναι προσεκτική. Εμείς λοιπόν οι Ορθόδοξοι Έλληνες, παραμένοντας πιστοί στις Θρησκευτικές μας παραδόσεις και πεποιθήσεις, πρέπει να εορτάζουμε την Ελληνίδα Μάνα, μαζί με τη Μάνα όλων μας την Παναγία, στις 2 Φεβρουαρίου ημέρα της Υπαπαντής του Σωτήρος Χριστού και πολύ σοφά η Εκκλησία μας επέλεξε την ημέρα αυτή να εορτάζουν οι Μητέρες, οι οποίες πρέπει να έχουν ως πρότυπο και Μεσίτρια την Παναγία μας που είναι η Μητέρα όλων μας  και η οποία πρεσβεύει για τη σωτηρία όλων μας στο Μονογενή Υιό Της!Διά των πρεσβειών της ας σκεπάζει και να μεσιτεύει σε αυτές τις δύσκολες στιγμές για το Έθνος μας και για την Ελληνική Ορθόδοξη Οικογένεια να παραμένει αδιασάλευτη στην Ορθόδοξο Χριστιανική πίστη των πατέρων μας, έτσι ώστε η νεολαία μας να ανατρέφεται σύμφωνα με το Ορθόδοξο ήθος της Εκκλησίας μας. Η Υπεραγία Θεοτόκος επίσης να προστατεύει την Ελληνίδα Μητέρα αλλά και κάθε Ελληνική Οικογένεια. Να Φωτίζει και να καθοδηγεί τις σύγχρονες Μητέρες στο δύσκολο έργο της ανατροφής και καλής αγωγής των παιδιών τους και όπως εκείνη  οδήγησε και πρόσφερε τον μικρό Ιησού στον Ναό του Θεού, εκπληρώνοντας τα του Μωσαϊκού νόμου, έτσι και αυτές με την σειρά τους, να οδηγούν τα παιδιά τους συχνά στον αγιασμένο χώρο της Εκκλησίας μας και στην “Εν Χριστώ Ζωή” που δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο στον Κόσμο!     Στον Ιερό Ναό μας όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Αθανασίου, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου και ώρα 5:30 Μ.Μ η οποία θα περιλαμβάνει ομιλία από την Δρ. ΑΘηνά Κονταλή Διδάσκουσα ΕΚΠΑ με θέμα: “Η Δεσποτική και Θεομητορική εορτή της Υπαπαντής-Η Παναγία ως πρότυπο για την σύγχρονη Μητέρα” καθώς επίσης επιμέλεια και ανάγνωση κειμένων από τον Καθηγητή Θεολογίας ΕΚΠΑ Δρ. Κωνσταντίνο Μπελέζο. Ύμνους της εορτής θα ψάλλουν μέλη του Συλλόγου Ιεροψαλτών Ηλείας “Ιωάννης ο Δαμασκηνός” υπό την διεύθυνση του Προέδρου κ. Δημητρίου Θανοπούλου, Πρωτοψάλτου και Καθηγητού Βυζαντινής Μουσικής, ενώ τραγούδια για την Μητέρα θα αποδώσει το Παραδοσιακό Μουσικό σχήμα “Ελλήνων Νάματα” υπό την διεύθυνση του Αιδεσιμολογιοτάτου π. Γεωργίου Αναγνωστοπούλου, Καθηγητού Μουσικής.
ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

 

Ακολούθησέ μας....

Κοινοποίησέ το....