Πρωτόκολλο συνεργασίας για την ανάδειξη και ενίσχυση του Προσκυνηματικού και Θρησκευτικού Τουρισμού υπέγραψαν την Τετάρτη, 19 Ιουνίου, η Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδος κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, η Υφυπουργός κ. Έλενα Ράπτη και οι εκπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Μητροπολίτης Ρόδου κ. Κύριλλος Β’, της Εκκλησίας της Ελλάδος, Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος, και της Εκκλησίας Κρήτης, Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος.
Από το 2013, το Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδος, εκπροσωπούμενο και τότε από την Υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, και οι εν Ελλάδι Εκκλησίες είχαν καταρτίσει επιμέρους πρωτόκολλα συνεργασίας µε στόχο την προστασία, την ανάδειξη και την προβολή σημαντικών θρησκευτικών μνημείων, τόπων λατρείας, περιοχών και προσκυνημάτων της χώρας µας, την προσέλκυση και ανάπτυξη των ταξιδιών θρησκευτικού ενδιαφέροντος, με αποτύπωμα στη βελτίωση της γενικότερης τουριστικής εικόνας της Ελλάδας, την αύξηση των επισκεπτών, και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Η Υπουργός Τουρισμού μετά την υπογραφή πρωτοκόλλου δήλωσε: «Η υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας αποτελεί συνέχεια στην πολιτική που είχαμε χαράξει από το 2013 για την ανάπτυξη του Θρησκευτικού και Προσκυνηματικού Τουρισμού στη χώρα μας, και εντάσσεται στη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για τον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς. Ταυτόχρονα, η ανάδειξη των θρησκευτικών αξιοθέατων και τόπων λατρείας ενισχύει ουσιαστικά την προστασία και προώθηση της πολιτιστικής και ιστορικής μας κληρονομιάς».

Η υπογραφή του πρωτοκόλλου έγινε στο πλαίσιο της 2ης συνεδρίασης της Κοινής Συντονιστικής Επιτροπής του Προσκυνηματικού Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού, υπό την προεδρία της αρμόδιας για τον Προσκυνηματικό Τουρισμό Υφυπουργού κ. Έλενας Ράπτη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης, της Διοίκησης του Αγίου Όρους, των Υπουργείων Πολιτισμού, Τουρισμού και του ΕΟΤ.
Ακόμα, προβλέπεται η παραγωγή και προώθηση, µέσω της ανταλλαγής προγραμμάτων, εξειδικευμένου διαφημιστικού υλικού, εκδόσεων, ταινιών, και άλλων σύγχρονων και καινοτόμων επικοινωνιακών μέσων.