Σε Ίμβρο και Κωνσταντινούπολη η Υφυπουργός Παιδείας της Ελλάδας

Διαδοχικές επισκέψεις σε Ίμβρο και Κωνσταντινούπολη πραγματοποίησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, κ. Ζέτα Μακρή, συναντούμενη με ομογενειακούς εκπαιδευτικούς φορείς και επισκεπτόμενη τα εκεί ομογενειακά σχολεία.

Στο νησί της Ίμβρου, που για πρώτη φορά δέχθηκε την επίσκεψη Υφυπουργού Παιδείας της Ελλάδας, η κ. Μακρή συναντήθηκε με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ίμβρου και Τενέδου κ. Κύριλλο, με τον οποίο αντάλλαξαν θερμά λόγια και επωφελείς απόψεις για τη συνέχεια της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, μέσω της καλλιέργειας της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής παιδείας και του ελληνικού πολιτισμού.

Στη συνέχεια, η Ελληνίδα Υφυπουργός Παιδείας είχε συνάντηση με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Κωνσταντινούπολης κ. Γιάννη Γιγουρτσή και εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, των οποίων την παρουσία, το έργο και την προσφορά στην ελληνόγλωσση ομογενειακή εκπαίδευση επιβράβευσε, τονίζοντας την αμέριστη υποστήριξη και την διαρκή μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας για τη διατήρηση, αναβάθμιση και εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των εκεί σχολείων.

Σε εξαιρετικό κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης και διάθεσης για ουσιαστική συζήτηση, οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν την Υφυπουργό Παιδείας για σημαντικά θέματα που απασχολούν την ομογενειακή εκπαίδευση και στα οποία η αρμόδια Υφυπουργός στάθηκε με έντονο ενδιαφέρον. Ο διορισμός περισσότερων ομογενών εκπαιδευτικών από ελληνικής πλευράς και η μόνιμη εγκατάστασή τους στο νησί, η επιτάχυνση των διορισμών όσων ομογενών είναι υποψήφιοι για ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η χρηματοδότηση των λειτουργικών εξόδων των σχολείων με σταθερές και ικανοποιητικές λύσεις ήταν ορισμένα από τα θέματα που συζητήθηκαν.

Τη δεύτερη ημέρα στην Ίμβρο, η κ. Μακρή επισκέφτηκε το Ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο στα Αγρίδια, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2015 και έχει, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, 37 μαθητές.

Η Υφυπουργός Παιδείας συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρθηκαν με ιδιαίτερη ικανοποίηση στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που ψηφίστηκε στις 28 Ιουλίου 2020, όπου προβλέπεται ότι: «Τα πιστοποιητικά σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές ελληνικής υπηκοότητας από τα οµογενειακά σχολεία Κωνσταντινούπολης και το Ελληνικό Γυµνάσιο – Λύκειο Ίμβρου, από την έναρξη λειτουργίας τους µε τα οποία βεβαιώνεται η περάτωση σπουδών σε αυτά, είναι ισότιµα προς τα απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου της ημεδαπής». Ωστόσο, σε συνέχεια του παραπάνω, τονίστηκε και η ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης και λήψης του απολυτηρίου και για τους επισκέπτες μαθητές μέσω της διαδικασίας που θα ορίσει το Υπουργείο Παιδείας.

Η παρουσία της κ. Μακρή στην Ίμβρο συνεχίστηκε με συνάντησή της με τον Επιμορφωτικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ίμβρου, που είναι και ο φορέας στον οποίο υπάγονται τα σχολεία, με τα μέλη του συλλόγου να ενημερώνουν σχετικά με τις ομογενειακές εκπαιδευτικές μονάδες της Τουρκίας, που λειτουργούν στο πλαίσιο της Συνθήκης της Λωζάνης και των μορφωτικών συμφωνιών και πρωτοκόλλων Ελλάδας-Τουρκίας, ελέγχονται από το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας και υπάγονται στην ιδιωτική μειονοτική εκπαίδευση με γλώσσες διδασκαλίας των μαθημάτων την ελληνική και την τουρκική.

Επόμενος σταθμός της Υφυπουργού Παιδείας ήταν το Ελληνικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Ίμβρου, όπου μαθήτριες και μαθητές υποδέχτηκαν εγκάρδια την κ. Μακρή, έχοντας ετοιμάσει για το καλωσόρισμα μια συγκινητική εκδήλωση με τραγούδια και χορούς.

Το ελληνικό σχολείο στους Αγίους Θεοδώρους, γενέτειρα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με 3 μαθητές και, κατά το τρέχον σχολικό έτος, έχει 21 παιδιά, τα 5 στο νηπιαγωγείο και τα 16 στις τέσσερις τάξεις του Δημοτικού.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στο νηπιαγωγείο και Δημοτικό Ίμβρου η κ. Μακρή πραγματοποίησε συνάντηση με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και άκουσε από τους γονείς τις ανάγκες που εκείνοι διαπιστώνουν και τις προσδοκίες τους για την ελληνική εκπαίδευση των παιδιών τους.

Η διαφωτιστική επίσκεψη της Ελληνίδας Υφυπουργού Παιδείας στην Ίμβρο ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στους Αγίους Θεοδώρους και στο Μουσείο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ένα ιμβριώτικο μουσείο μνήμης και ιστορίας, που στεγάζεται στο παλαιό παντοπωλείο του παππού του Οικουμενικού Πατριάρχη, μετατρέποντας το προγραμματισμένο αυτό ταξίδι σε μια εξαιρετική εμπειρία επαφής και συνδιαλλαγής με τον ελληνικό εκπαιδευτικό πυρήνα της Ομογένειας της Ίμβρου, ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών δεσμών με την ομογενειακή σχολική κοινότητα και ενίσχυσης της ελληνικής παρουσίας μέσω της ελληνικής Παιδείας.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής της στην Ίμβρο, η κ. Μακρή ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, όπου πραγματοποίησε συνάντηση με τη Γενική Πρόξενο κ. Γεωργία Σουλτανοπούλου, με τον Αν. Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Γιγουρτσή και Διευθυντές των ομογενειακών σχολείων της Κωνσταντινούπολης.

Η Υφυπουργός πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες συναντήσεις στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος, με τους Διευθυντές των Ομογενειακών Σχολείων της Πόλης να της παρουσιάζουν τους προβληματισμούς και τα αιτήματά τους για την βελτίωση της ομογενειακής εκπαίδευσης.

Οι Διευθύνσεις των σχολείων ευχαρίστησαν, μέσω της Υφυπουργού, την Ελληνική πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας για το ενεργό ενδιαφέρον που δείχνουν για την ομογενειακή εκπαίδευση και έθεσαν ζητήματα που, κατά την κρίση τους, εάν επιλυθούν θα βελτιώσουν την παρεχόμενη εκπαίδευση στα παιδιά τόσο των ομογενών όσο και στα των εξ Ελλάδος οικογενειών, που φοιτούν στα ομογενειακά σχολεία.

Ως μείζον θέμα ανέδειξαν το ζήτημα των κανονικών απολυτηρίων για τους εξ Ελλάδος αποφοίτους των σχολείων και την ανάγκη ρύθμισής του με αναδρομική ισχύ. Διευκρίνισαν, επίσης, ότι είναι επιβεβλημένη η έγκαιρη ανακοίνωση των ονομάτων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην Τουρκία, οι οποίοι διέπονται από το ειδικό καθεστώς που ορίζουν τα μορφωτικά πρωτόκολλα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και για τους οποίους απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες έως ότου δοθεί η άδεια να εργαστούν στα ομογενειακά σχολεία, γιατί τυχόν καθυστέρηση εισόδου στα σχολεία δημιουργεί και περαιτέρω ζήτημα, όπως η άδεια παραμονής στην χώρα.

Επίσης, ζήτησαν να διερευνηθεί το περιθώριο ενίσχυσης των σχολικών υποδομών, κυρίως των εργαστηρίων των σχολείων, αναφέρθηκαν στην έγκριση και διανομή των σχολικών βιβλίων, σε ζητήματα εγγραφών μαθητών στα ομογενεικά σχολεία και άλλα λειτουργικά ζητήματα των σχολείων.

Η Υφυπουργός δεσμεύθηκε να επικαιροποιήσει την ενημέρωση της Υπουργού Παιδείας, η οποία και η ίδια είχε επισκεφτεί τα ομογενειακά σχολεία, μεταφέροντάς της τα συμπεράσματα της συνεργασίας με τους διευθυντές, ώστε να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Πρόξενος της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη κα Σουλτανοπούλου, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ. Γιγουρτσής, ο Διευθυντής του Ζαππείου Γυμνασίου- Λυκείου κ. Ηλιάδης, η Διευθύντρια του Ζαππείου Δημοτικού – Νηπιαγωγείου κα Κανάρη, ο Διευθυντής του Ζωγραφείου κ. Δεμιρτζόγλου και εκ μέρους του Διευθυντή της Μεγάλης του Γένους Σχολή ο κ. Κυρατζόπουλος.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη συνολική αποτίμηση της επίσκεψης της Υφυπουργού Παιδείας σε Ίμβρο και Κωνσταντινούπολη, όπου και συμφωνήθηκε η ανάγκη για συνέχιση της αγαστής συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας και το Γραφείο Εκπαίδευσης της Κωνσταντινούπολης, για την προώθηση και την επίλυση των ζητημάτων της ομογενειακής εκπαίδευσης στην Τουρκία.

Ακολούθησέ μας....

Κοινοποίησέ το....