Τό παιχνίδι διαμορφώνει τούς χαρακτῆρες τῶν παιδιῶν

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ “ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ” ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Ζοῦμε σέ μιά ἐποχή προκλήσεων, πού ὅλοι μας δεχόμαστε πάμπολλα ἐρεθίσματα καθημερινά. Οἱ μεγαλύτεροι σέ ἡλικία ἴσως εἶναι εὐκολότερο νά φιλτράρουμε καί νά διαχειριστοῦμε τά ἐρεθίσματα αὐτά. Οἱ παιδικές ψυχές ὅμως, ὄντας ἀδιαμόρφωτες προσωπικότητες, δέχονται στίς μέρες μας ἕνα καταιγισμό προκλήσεων, πού ἀσκοῦν μεγάλη ἐπίδραση στήν ψυχοσύνθεσή τους. Καταρχήν, μεγαλώνουν σέ ἕνα οἰκογενειακό περιβάλλον μέ μεγάλη ἔνταση, πού οἱ γονεῖς τρέχουν ἀπό τό πρωί μέχρι τό βράδυ γιά νά ἀνταποκριθοῦν στίς ὑποχρεώσεις τους καί ὁ χρόνος πού ἀφιερώνουν στά παιδιά εἶναι ἐλάχιστος. Ἔτσι, γιά νά ἀπασχοληθοῦν τά παιδιά χωρίς νά ἔχουν τήν ἀπαίτηση τῆς ἀνθρώπινης παρουσίας, καί αὐτή σέ πολύ μικρή ἡλικία εἶναι τοῦ γονιοῦ, περνοῦν ἀρκετές ὧρες μπροστά στήν μικρή ὀθόνη τῆς τηλεόρασης «καταπίνοντας» ἀφιλτράριστα ὅ,τι αὐτή ἐκπέμπει. Τά τελευταῖα χρόνια στήν «ἀποβλάκωση» τῆς τηλεόρασης ἦρθε νά προστεθεῖ καί αὐτή τοῦ ὑπολογιστῆ καί τοῦ tablet. Ἀμέτρητες ὧρες τά παιδιά κάθονται μπροστά στίς ὀθόνες πού τούς μεταφέρουν σέ μιά ἄλλη πραγματικότητα, εἰκονική, καί ἀπορροφημένα σέ αὐτή χάνουν τήν ἐπαφή τους μέ τήν πραγματικότητα.

Καί ὅμως, ὑπάρχουν ἔρευνες πού ἀσχολοῦνται μέ τήν ἐπίδραση τῶν παιχνιδιῶν στήν παιδική ἡλικία καί τήν συμβολή τους στήν διαφόρφωση τῶν δεξιοτήτων τῶν παιδιῶν. Σύμφωνα λοιπόν μέ ἔρευνα, τό φανταστικό παιχνίδι μέ κοῦκλες μπορεῖ νά βοηθήσει τά παιδιά νά ἀποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες, θεωρία τοῦ νοῦ καί ἐνσυναίσθηση. Ἐνθαρρύνει τά παιδιά νά μιλοῦν περισσότερο γιά τίς σκέψεις καί τά συναισθήματα τῶν ἄλλων. Ἠ δρ. Σάρα Γκέρσον, νευροεπιστήμων στό Πανεπιστήμιο τοῦ Κάρντιφ τῆς Οὐαλίας καί ἐπικεφαλῆς τῆς μελέτης, ἐξηγεῖ ὅτι, ὅταν τά παιδιά δημιουργοῦν φανταστικούς κόσμους καί παιχνίδια ρόλων μέ κοῦκλες, ἐνθαρρύνονται νά μιλοῦν περισσότερο γιά τίς σκέψεις καί τά συναισθήματα τῶν ἄλλων. Ἐπίσης, ἦταν πιθανότερο νά ἀπευθύνονται στίς κοῦκλες στό δεύτερο ἑνικό, μιλώντας τους ἀπευθείας, τήν στιγμή πού σέ χαρακτῆρες πού βλέπουν στήν ὀθόνη τείνουν νά ἀναφέρονται στό τρίτο ἐνικό.

Ἄν θέλουμε λοιπόν νά δημιουργήσουμε συγκροτημένους ἐνήλικες, ἄς δουλέψουμε στά παιδιά μας ἀπό τήν παιδική ἠλικία, στρέφοντάς τα στό δημιουργικό παιχνίδι.

Ακολούθησέ μας....

Κοινοποίησέ το....

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο