Με ιδιαίτερη επιτυχία ξεκίνησε διά ζώσης το πρώτο επιμορφωτικό πρόγραμμα της νέας συγχρηματοδοτούμενης Πράξης για τα έτη 2021-2023 του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου στην Κατερίνη, σύμφωνα με όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία από τον Covid-19. Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν 70 κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, που κατανέμονται σε τρία τμήματα, υλοποιείται από το Ι.Π.Ε. σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκκλησίας – Ανάπτυξη Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων» (κωδικός ΟΠΣ 5073422) του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».
Την έναρξη του προγράμματος πραγματοποίησε στο πνευματικό κέντρο της Ι. Μητροπόλεως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος, ο οποίος ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο Β’, Πρόεδρο του Δ.Σ. του Ι.Π.Ε., επευλόγησε τις εργασίες και ευχήθηκε καλή επιτυχία στις επιμορφωτικές συναντήσεις.
Ακολούθως, ο Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Θεολόγος Αλεξανδράκης, αναπληρωτής διευθυντής του Ι.Π.Ε., τέλεσε με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου τον αγιασμό της ενάρξεως και έπειτα μετέφερε τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου, ευχαριστώντας παράλληλα τον Σεβασμιώτατο κ. Γεώργιο για τη συνεργασία με το Ι.Π.Ε., για την πολύτιμη προσφορά του στην εκπόνηση του εν λόγω προγράμματος, αλλά και για τη δυνατότητα που προσφέρει στους κληρικούς μέσω της διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης, να επιμορφωθούν και να ενισχυθούν στην αντιμετώπιση των πρακτικών θεμάτων της ενοριακής ζωής.
Ο π. Θεολόγος ευχαρίστησε επίσης τον συντονιστή του προγράμματος Πανοσ. Αρχιμανδρίτη Βαρνάβα Λεοντιάδη, Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως, για την άριστη συνεργασία και τη βοήθειά στην οργάνωσή του. Στη συνέχεια ο αναπληρωτής διευθυντής του Ι.Π.Ε. μίλησε για το αντικείμενο του προγράμματος που φέρει τον τίτλο «Η Αισθητική της Λατρείας» και ανέφερε ότι στόχος του είναι να εισαγάγει τους επιμορφούμενους σε ζητήματα αισθητικής, η οποία είναι αναγκαία όχι μόνο στη ζωή αλλά και στη Λατρεία των πιστών, ενώ πρόσθεσε ότι με τη σπουδή και τη μελέτη όλων των λειτουργικών τεχνών που διακονούν τη Λατρεία ο πιστός λαός κατηχείται, παιδαγωγείται, μυσταγωγείται και αναζητεί στην ενορία του κανόνες και όρια ζωής.
Έπειτα, μίλησε ο κ. Τρύφωνας Τσομπάνης, Καθηγητής της Αισθητικής της Λατρείας και Ομιλητικής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., ο οποίος αναφέρθηκε στο πολύπλευρο έργο που επιτελεί το Ι.Π.Ε. και στη συνέχεια ανέπτυξε εισήγηση με θέμα «Η αισθητική ως ζητούμενο στη ζωή και τη Λατρεία». Ακολούθησαν ερωτήσεις και διαλογική συζήτηση κατά την οποία εξήχθησαν πολύτιμα συμπεράσματα για την αισθητική στη λατρευτική πράξη.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 35 διδακτικές ώρες και θα ολοκληρωθεί σε 9 εκπαιδευτικές συναντήσεις. Τα θέματα των επόμενων συναντήσεων είναι «Ναοδομία, Λατρεία, τέχνη, αισθητική & αρχιτεκτονικός διάκοσμος του ναού», «Η αισθητική ως μέσο αγωγής και σωτηρίας. Το εικονογραφικό πρόγραμμα ενός ναού. Τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, φορητές εικόνες. Κανόνες και προϋποθέσεις», «Εικόνα, μέλος και ύμνος, ψαλτική τέχνη, ως πυλώνες της αισθητικής αγωγής του λαού», «Παράδοση και ανανέωση στη Λατρεία, προβλήματα και προκλήσεις της σύγχρονης εποχής», «Ο “πειρασμός” της τεχνολογίας και της εκκοσμίκευσης της λατρείας. Κανόνες και όρια. Ηχητικές εγκαταστάσεις, φωτισμός, οπτικοακουστικά μέσα, κάμερες», «Η αισθητική του λόγου των λειτουργικών κειμένων. Ο λόγος και η αισθητική της γλώσσας του κηρύγματος», «Το ΤΙ και το ΠΩΣ της λατρείας σήμερα. Ο κίνδυνος της υπερβολής», «Τα υλικά μέσα της λατρείας ως σημείο αγιασμού του προσώπου». Κατά τις συναντήσεις αυτές θα παρουσιαστούν εισηγήσεις από καταξιωμένους καθηγητές και εξειδικευμένους επιστήμονες.
Μετά την ολοκλήρωση των επιμορφωτικών συναντήσεων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος θα πραγματοποιήσει τον απολογισμό του προγράμματος και την προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης.