Κατακόρυφη αύξηση των καταγγελιών για διαδικτυακές απάτες μέσω του διαδικτύου, καταγράφεται στην Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τους επιτήδειους να κινούνται ανεξέλεγκτα μέσω των κοινωνικών δικτύων, με στόχο να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους πολίτες.
Μέσα από ψεύτικες αγγελίες και απατηλά emails επιχειρούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά και περιουσιακά στοιχεία και σε πολλές περιπτώσεις το καταφέρνουν.
Στην… παγίδα τους πέφτουν πολύ συχνά νέοι και συγκεκριμένα μαθητές, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και μέσα από στοιχεία επίσημης έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.000 μαθητών (12-18 ετών) -πηγή: Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου- με το 10% αυτών να δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης στο διαδίκτυο, με το 28% μάλιστα να κάνει λόγο για οικονομική απάτη.
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας: Προσοχή στα στοιχεία που δίνουν οι πολίτες
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε, παρέθεσε κάποια παραδείγματα για να βοηθηθούν οι πολίτες ώστε να παραμείνουν ασφαλείς. Συγκεκριμένα εξηγεί:
«Ζητούν να δώσετε ή να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία.
Μπορεί ο δράστης να ισχυριστεί ότι η τράπεζα ή ο οργανισμός επαληθεύει τα αρχεία πελατών λόγω τεχνικού σφάλματος.
Μπορεί να σας ζητήσουν να συμπληρώσετε μια έρευνα πελατών και να σας προσφέρουν ένα βραβείο για τη συμμετοχή.
Εναλλακτικά, μπορεί να σας ειδοποιήσουν για μη εξουσιοδοτημένη ή ύποπτη δραστηριότητα στον λογαριασμό σας.
Τέλος υπάρχει περίπτωση να σας πουν ότι έχει γίνει μια μεγάλη αγορά σε μια ξένη χώρα και να σας ρωτήσουν εάν εξουσιοδοτήσατε την πληρωμή».